Rozpoczął się nabór wniosków w ramach rządowego programu „Rodzina 500+” oraz „Dobry Start”. Od 1 lipca wnioski można składać drogą elektroniczną przez internet. Natomiast od 1 sierpnia wnioski będzie można złożyć także drogą tradycyjną (papierową) w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaczowie ul. Jasna 1.
Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi w Programie „Rodzina 500+”, od 1 lipca 2019 roku świadczenie wychowawcze przysługuje na każde dziecko do ukończenia 18. roku życia, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę.
Świadczenie „Dobry start" przysługuje dzieciom od 7 do 20 roku życia na rozpoczęcie roku szkolnego. W kwocie 300 zł o świadczenie mogą też starać się rodzice sześciolatków, które w tym roku rozpoczną naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Ponadto świadczenie (wyprawka do szkoły) przysługuje do 24 roku życia, osobom niepełnosprawnym, które uczą się w szkołach czy ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.
Istnieją dwie możliwości składania wniosków przez internet (w zakresie obu programów „500+” i „Dobry Strat”)
- Poprzez stronę internetową empatia.mrpips.gov.pl.
- Poprzez bankowość internetową: Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA, Credit Agricole Bank Polska SA, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze.
Więcej szczegółowych informacji na temat Programu „Rodzina 500+” oraz „Dobry start” można uzyskać bezpośrednio w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaczowie ul. Jasna 1, pod nr telefonu: (16) 632 16 84 w.18 lub mailowo od pracowników: a.mazurkiewicz@gops.lubaczow.com.pl, a.maryjko@gops.lubaczow.com.pl.